Somniloquies
The camera moves over sleeping naked bodies while a soundtrack relays the sleep talk, nocturnal speculations, and dreams of Dion McGregor, a gay American songwriter whose hallucinatory, salacious, and sadistic dreams were recorded by his New York roommate over a seven-year period in the 1960s.
From Véréna Paravel and Lucien Castaing-Taylor (Leviathan) comes this mesmerizing dive into the sadistic unconscious. Pairing obscene yet often amusing recordings of sleep talking with abstruse images of dormant bodies, the film is an engrossing exploration into the boundaries of the mind and body.