Songs from the North
Lately we’ve seen plenty of directors filming in the closed world of North Korea, but few pursue their subject with the distinct sensibility and essayistic approach of South Korea-born, American filmmaker Soon-mi Yoo. Her film movingly captures the gulf between everyday people and official rhetoric.