Soundtrack to War
George Gittoes, a lone documentary filmmaker, ventures into Iraq to see firsthand how music plays a part in the American Army’s life. This film takes us on an emotional roller coaster ride of the young and talented who have found themselves in the hell of war, and who want to stay alive.
Putting a remarkable human face on the war at the height of its controversy, Soundtrack to War is a look at pop culture hardwired into tanks and helicopters, and it showcases live performances by a striking cast of the young and battle-weary, with destroyed cities as their backdrop.