South Side Story
In Palermo, Nigerian princess Romea sells her body at night. Meanwhile, street singer and Little Tony impersonator Giulietto is taken advantage of by everyone he knows. When Giulietto falls in love with Romea, a tug-of-war between different factions of Sicilian society breaks out.
One of the most singular musicals in Italian cinema, Roberta Torre’s flamboyant retelling of Romeo and Juliet transports that classic love story to the gritty quarters of Palermo. Told through colorful costumes and lively dance numbers, an interracial romance dares to bloom against ugly prejudices.