South Terminal
The latest film by Algerian-French auteur Rabah Ameur-Zaïmeche is an engrossing drama tinged with a thriller’s suspense. Echoing Casablanca’s hero fighting to keep wartime neutrality and Transit’s clever use of an unnamed locale, Ameur-Zaïmeche vividly tells a timeless story of paramount urgency.