Space Dogs
The golden age of the Soviet space programme is full of cosmic brutality, also towards man’s best friend. The most famous of them all is the street dog Laika, who according to local legends is still roaming the streets of Moscow like a ghost to forever remind us of systematic animal testing.
How does the world look from a dog’s perspective? And what if that dog were a ghost of Laika, the first canine astronaut? This fascinating space oddity, a chilling sci-fi documentary, unveils imagery from Soviet animal experimentation and sharply challenges our anthropocentric view of the universe.