Speak Up
Women of African descent converse about what it means to be a woman and Black today, whilst highlighting the diversity of Afropean diasporas and exploring the intersections of discrimination, art and blackness. By sharing their experiences, they speak up and take control of their own representation.
A collaborative and collective act of resistance and self-representation, Speak Up reimagines the talking head documentary to create a complex modern portrait of Afro-French women. From Afrofeminist filmmaker Amandine Gay, this powerful film is an evocative examination of race, gender and sexuality.