Split Ends, I Feel Wonderful
A woman attaches a hair piece, black women in hair salons get their hair plaited, and a woman models on a yellow turban. Manipulating and re-positioning found footage as subject matter, Split Ends, I Feel Wonderful observes the latest fad in hairstyles of 1975 among African-Americans in New York.
A joyous and kaleidoscopic celebration of Black women’s hair styles, Akosua Adoma Owusu’s playful experimental short tugs on multiple reference points—funk music, Blaxploitation, psychedelic styles—while creating something that’s bewitchingly her own.