Stay Awake
A Chaplinesque tramp gets more than he bargained for when he wanders into a luxury apartment building looking for a glass of water. An ironic, socially-conscious comedy-drama that exposes the behind-closed-doors perversions of Calcutta’s upper-middle class.
Raj Kapoor’s chaplinesque Raju makes his third appearance in this biting absurd satire set over a single night. Jagte Raho makes the night an allegory for the suffocating darkness of social injustice and presents dawn as the silver lining that awaits at the end of this seemingly endless night.