Still Life
A town in Fengjie county is gradually being demolished and flooded to make way for the Three Gorges Dam. A coal miner in search of his ex-wife, and a woman looking for her estranged husband, become witness to the societal changes as they visit the village to locate their respective spouses.
From one of our greatest filmmakers—and among the most crucial chroniclers of his country—this indictment of the impact of industrialization in China is yet another masterwork. Set during the controversial construction of the Three Gorges Dam, winner of the Golden Lion at the Venice Film Festival.