Storm Children, Book One
Lav Diaz’s majestically patient storytelling invests his infrequent documentaries with unusual concentration and power. The historical and psychic devastation of his epic dramas here becomes bracingly physical when focused on the detritus and poignant survival of children after Typhoon Yolanda.