Strange Says the Angel
Seven-year-old Nina cannot be her aunt’s daughter. Nor can she be her father’s lover. In this world threatened by contamination, what then is Nina’s place?
Shalimar Preuss’ film revives French Impressionist cinema with a renewed sense of realism in this lovely short vision of childhood and femininity. A pastoral setting alongside a riverbank gives way to an arresting flow of images culminating in a deeply mysterious finale waiting to be untangled.