Stranger Than Paradise
New York layabout Willie forms an unexpected bond with his young Hungarian cousin Eva when she pays him a surprise visit. Later, Eva moves in with their aunt in Cleveland, and Willie takes his best friend Eddie to see her—a visit that culminates in a strange, eventful trip to Florida.
A poetic slice of offbeat Americana, Jim Jarmusch’s trailblazing breakout film is an indie road movie with a difference. From the rundown environs of the Lower East Side to the expansive beaches of Florida, it captures the small, curious details of life on the road at its own scintillating rhythm.