Streetscapes [Dialogue]
A film director confides in his interlocutor. He talks about the working process, about creative blocks, about artistic crises and expressive forces. At some point, the idea takes hold that this conversation could be turned into a film. And this is the very film we’re watching the two of them in.
The third entry in Emigholz’s Streetscapes series, and perhaps the one that solves the mystery of it all! Uncharacteristically structured around fictionalized therapy sessions, this is a playful and illuminating experiment shedding light onto the director’s entire architecture-focused body of work.