Streetwalker
In Mexico City, two sisters, Maria and Elena, fight over the love of pimp Rodolfo. Elena escapes her sad marriage to an old banker into Rodolfo’s arms. Meanwhile, life is hard for sex worker Maria, who—along with her supportive group of fellow sex workers—must deal with exploitative clients.
Notable as one of the first woman filmmakers in Mexican cinema, Matilde Landeta crafted a strikingly nuanced portrayal of sex work that was truly ahead of its time. In a world financially dominated by men, there are no “good” or “bad girls,” only women whose bodies are commodified by the patriarchy.