Stump the Guesser
He works at the fairground as “Stump the Guesser”, who can guess anything for a fee. But suddenly his tricks stop working. Then, he falls in love with his sister whom he believed to be lost. He sets out to scientifically disprove the theory of heredity and marry his beloved as soon as possible.
Canadian auteur Guy Maddin and the Johnson brothers set off a slew of surrealist fireworks in this joyfully carnivalesque short. A dream-like ode to Soviet cinema, taking in crabs, fairgrounds, genetics, and incest—all visualized in hallucinatory montage and pops of neon color amid the monochrome.