Summer of 85
After capsizing his friend’s boat in a storm, teenager Alexis is rescued by the charismatic David, then seduced by his irresistible charm. A tumultuous love affair occurs between the two, but how long will this dreamy relationship last? Will the dream last for more than one summer, the summer of 85?
A ravishing 1980s time capsule, François Ozon’s queer romance whisks us off to the French coast where the sun shines bright and earworms from The Cure and Bananarama are on at full blast. Like the changing ocean tides, the wistful fleetingness of youth only intensifies the passions of first love.