Sunday Night
Alex, an ultras, returns home empty-headed after his team’s loss. Living with his grandmother, he sells Rivotril to make ends meet. He meets Nemy at a rap battle. They cross the night in a stolen car—their bodies brush against each other in what seems to be the beginning of a love story.
A Venice Critics’ Week selection in 2024, Matteo Tortone’s audacious short brings subtle traits of toxic masculinity to the surface. Articulating the unspoken dynamics of various social spaces, this combustible character study maps out the hidden twists and turns of a troubled mind.