Surviving You, Always
A voice-over by psychologist Timothy Leary professes that psychedelic drugs expand the consciousness. Meanwhile, subtitles tell us of a teenager in 90s London who spends acid-infused weekends with a friend. Just like hallucinations, teenage friendships feel like they’ll last forever—but rarely do.
While an icon of 1960s counterculture enthuses mystically about hallucinogens, Morgan Quaintance reflects on growing up high with sober disillusionment. In monochrome recollections of ’90s South London, the British artist is romantic about only one thing: in the end, love is the drug that remains.