Liam’s Mum is due to be released from prison in time for his 16th birthday. This time, he is determined that things will be different. He dreams of a family life he’s never had. But first he’s got to raise the cash. It’s not long before Liam and his friends’ crazy schemes lead them into trouble.
Thank God Ken didn’t keep his promise of retirement: I, Daniel Blake made clear the implacable angry man still has plenty to say. Sweet Sixteen is one of Loach’s most potent works of the oughties, a raw, uncompromising coming of age that expertly reframes kitchen-sink realism.