Swing Ride
Benedetta, 15, lives in rural Italy with her dysfunctional family. When a funfair arrives in town, she meets Amanda, a fairground worker who lives a self-determined life and defies gender norms. Benedetta is immediately fascinated by the older Amanda, and school quickly fades into the background.
Struggling with body shaming from her own family, a teenage girl forges a great journey of self-discovery in Chiara Bellosi’s captivating coming-of-age fable. Powered by an intimate bond between social outcasts, this heady carousel ride oscillates between the thrill and the danger of rebellion.