Sycorax
Mother of Caliban and imprisoner of Ariel, Sycorax remains offstage in Shakespeare’s The Tempest, dismissed by Prospero as an “evil sorceress”. Here she becomes the central subject, as a director attempts to give a face and voice to this silenced character.
Lois Patiño (Red Moon Tide) unites with Matías Piñeiro (Isabella) for this surprising and freeform reworking of Shakespeare’s beloved storm-wrecked play. Giving voice to the The Tempest’s elusive witch, this inquisitive reverie finds an innovative middle ground between film and the theater.