In New York’s Central Park, William Greaves gathers a group of actors to shoot a screen test. He hires three crews to film the actors, each other, and anything else that might be happening in the park. Confused by the ensuing chaos—and Greaves’s erratic behaviour—crew members rebel.
Filmmaking, power, and truth itself rupture in this dizzyingly sui generis work of the avant-garde, deconstructed under the madcap microscope of William Greaves. Darting along with the freewheeling conviction of its Miles Davis soundtrack, this revelatory cinematic mise en abyme defies belief.