Take Me Somewhere Nice
Alma is in between everything: raised in the Netherlands by Bosnian parents, no longer a girl, but not really a woman yet. She hardly knows her father, but when he is admitted to a Bosnian hospital she decides to visit him one last time.
As in all great journeys, the characters of Ena Sendijarević’s award-winning debut won’t be the same after this adventure. Vibrantly nodding to Jarmusch’s beloved Stranger Than Paradise, this stylized, offbeat road movie glows with pastel-colored melancholy, Balkan humor and teen self-discovery.