Take Shelter
When Curtis LaForche, a crew chief from Ohio, begins having dreams about a foreboding storm, he starts building a shelter in his backyard for himself and his family. But his obsessive actions become more and more erratic, placing his livelihood, his marriage, and his health in jeopardy.
A perfect pairing of two of contemporary American indie cinema’s brightest lights and frequent collaborators—acclaimed director Jeff Nichols and talented actor Michael Shannon—Take Shelter is a psychological portrait and anxious apocalyptic drama that has only gotten better with time.