Taken
Former government operative Bryan Mills is trying to reconnect with his daughter when she is suddenly abducted by human traffickers in Paris. Thus begins the longest 96-hours of Bryan’s life–as he pieces together clues that take him deep into Paris’s underworld in a desperate attempt to rescue her.
Few could have predicted Liam Neeson’s late-career turn towards high-octane action, kick-started at 56 years old with this propulsive Euro-thriller. A dynamic chase flick that spawned countless knock-offs, Taken is the Rosetta Stone of CIA-dads-coming-out-of-retirement-to-exact-revenge cinema!