Tangerine
On Christmas Eve, transgender sex worker Sin-Dee Rella meets her friend and fellow transgender sex worker Alexandra at Donut Time. Once informed that her boyfriend and pimp, Chester, has been cheating on her with a white cisgender woman, Sin-Dee storms out to search the neighborhood.
How can a movie shot on a mobile phone look as gorgeous as this intrepid portrait of female friendship? Filmmaking tricks aside, Sean Baker’s fifth feature gives voice to one of L.A.’s least explored subcultures while emerging as a tactful working-girl revenge hit. A major hit at Sundance!