Tanti futuri possibili. Con Renato Nicolini
Renato Nicolini is travelling along the Grande Raccordo Anulare. The traffic flows behind him like thoughts that have been triggered in a logic of free association. His story consists of memories and connections that span esoteric suggestions, city-planning considerations, and metropolitan legends.
Like an itinerant companion piece to Sacro GRA, Tanti Futuri Possibili takes to the same Roman ring road for this freewheeling conversation on city planning, politics, and personal memories of Rome. As ever, Gianfranco Rosi continues to let his subjects be the driving force of the film.