Teddy Bear
Dennis is a professional body-builder. Despite being nearly forty, he lives at home with his mother and has yet to find a girlfriend. He decides to find true love on a trip to Thailand, but he can’t find the kindred spirit who would discover a fragile soul concealed within his finely honed body.
Mads Matthiesen’s compassionate drama, starring real life bodybuilder (and excellent actor) Kim Kold, looks at the emotional limitations of someone with such physical prowess. The man’s outside tells one story, but his interior life is quite another in this winner of Sundance’s Best Directing award.