Teknolust
Biogeneticist Rosetta Stone downloads her own DNA into an experimental A.I. program, creating a trio of cyborgian clones. The clones’ survival depends on injections of male Y chroma, only found in sperm. Ruby, one of the clones, ventures out and seduces men to secure their survival.
Toying with the binary of gender, Tilda Swinton mutates into fashionable clones in Lynn Hershman-Leeson’s ironic reworking of the cyber thriller. As chic costumes and carefully curated sets amp up the hyperreal factor, this sci-fi romp stylishly anticipates the proliferation of digital culture.