That Kind of Summer
Three “hypersexual” women are invited to spend 26 days in a quiet rest home to enable a frank exploration of different experiences, forms, and extremes of desire. Under the detached supervision of a therapist and a considerate social worker, the group attempts to maintain a delicate balance.
Set in a sun-dappled retreat for women with nymphomania, this drama from the ever-dynamic Denis Côté was written with a sexologist but, distinctively, administers no decisive cure. Obsessions continue to ripple across the film’s waters, in a radical acceptance of how people live and find pleasure.