The 10th Victim
In a futuristic world, the Big Hunt is a large-scale game pitting assassins against each other. The prize for surviving 10 rounds? A million dollars. When renowned shooters Marcello and Caroline are selected for a showdown, their will to win is suddenly replaced by another kind of desire.
Far ahead of Battle Royale, Elio Petri’s dystopian sci-fi satire of social bloodlust playfully twists genre expectations. Amidst one of the most striking retro-futurist set designs in 1960s Italian cinema, the cat-and-mouse games between Marcello Mastroianni and Ursula Andress are dangerously sexy.