Edda—a single mother, press photographer, and artist—works hard to balance her commitment to her work, her art, her daughter and her lover. When Edda and other women photographers are commissioned to take pictures of West Berlin, they push a critical vision that challenges their client’s intentions.
After a decade of activist organizing and nonfiction filmmaking, Helke Sander brought burning questions about art and politics from women’s groups to a new socialist-feminist cinema. Solidarity has rarely been realized so fully: creativity, tenderness, and urgency underscore this landmark film.