The American Friend
Jonathan Zimmerman, a picture framer who suffers from a fatal disease, crosses paths with Tom Ripley, who trafficks forged artworks. Drawn into an underworld of shady gangsters, Zimmerman is tempted to commit murder for a sum of money that would ensure the welfare of his family after his death.
Wim Wenders meets Patricia Highsmith! The New German Cinema master tackles the famed mystery writer in this rugged gem of a thriller, starring a reliably wild-eyed Dennis Hopper as the notorious Tom Ripley—and with precious appearances by Nicholas Ray, Samuel Fuller, and Jean Eustache as gangsters.