The Amorous Indies
Through Krumping, a dance born in the Los Angeles ghettos after the riots of 1995, a group of dancers interpret the 18th-century opera ballet Les Indes Galantes. In a coercive atmosphere, the dancers embody the tensions of their physical and political bodies as they dance on the edge of a volcano.
Three centuries of history collide in this seismically-charged short from Clément Cogitore. A troupe of contemporary Krump dancers reenact an excerpt from the 1735 opera-ballet by Jean Philippe Rameau, a tribal dance that collapses the boundaries between the physical, the social, and the political.