The Angels' Share
Robbie is a Glasgow boy locked in a family feud who just wants a way out. On community service he meets Rhino, Albert and Mo. Little did Robbie imagine that turning to drink might change their lives, leading them to the distilleries of the Scottish Highlands and the biggest gamble of his life.
Working again with his regular screenwriter Paul Laverty, Ken Loach (Kes, I, Daniel Blake) won the Cannes Film Festival’s Jury Prize for The Angels’ Share: an unexpectedly wacky foray into comedy. A buoyantly optimistic caper, balancing conventional, socially-conscious drama with slapstick.