The Apostate
Gonzalo is at a point of crisis. He’s in love with his cousin, engaged in dubious errands for his crooked father, and struggling to complete one final credit for his philosophy degree. To this end, he decides to formally withdraw his name from the Catholic Church, a task easier said than done.
In its playful skewering of Catholicism, The Apostate is hilarious without compromising its intellectual rigor. Federico Veiroj dips into the absurd to engage with the antiquated, bureaucratic struggles of the church, resulting in a satire that is endearing to lapsed Catholics and agnostics alike.