The Apparition
Jacques, a journalist with a reputation as an impartial investigator, is recruited by the Vatican to determine the legitimacy of a saintly apparition in a small French village. Confronted with opposing views from all sides, Jacques gradually uncovers the truth and finds his belief system shaken.
After the success of Marguerite, Xavier Giannoli returns in top form for a gripping religious thriller meets Vatican exposé that sinuously delves into the mystery of faith. Vincent Lindon—in glorious Bogart mode—gives a miraculous performance as a man of reason confronting the elusiveness of truth.