The Assassin
Taiwanese master Hou Hsiao-hsien reunites with his Millennium Mambo and Three Times star Shu Qi for the sublime The Assassin. This historical wuxia finds Shu’s enigmatic woman knight returning from exile and torn between love and duty. An elliptical, enchanting experience.