The Assistant
Jane, a college graduate and aspiring film producer, has landed her dream job as an assistant to an entertainment mogul. As she follows her daily routine, she grows aware of the abuse that colors every aspect of her workday, an accumulation of degradations against which she decides to take a stand.
Based on interviews with many female assistants, Kitty Green’s slow-burn #MeToo thriller depicts a pervasive office culture fuelled with fear and abuse. A film from the post-Weinstein era, the visceral discomfort captured by Julia Garner’s staggering performance stays with you long after viewing.