The Autobiography of Nicolae Ceauşescu
A monumental achievement, The Autobiography of Nicolae Ceauşescu tracks the rise and fall of the infamous Romanian dictator through his own propaganda footage.
Artfully composed entirely of stock footage, The Autobiography of Nicolae Ceauşescu is a triumph of documentary form. Director Andrei Ujică brilliantly allows the notorious dictator to hang himself with his own words, gestures, and public appearances—an involuntary self portrait!