The Banishment
A husband, wife and two children (a boy and a girl) come from an industrial city to the countryside, to the husband’s birthplace, to stay in his father’s old house.
Russian auteur Andrey Zvyagintsev (Loveless) followed up his stunning debut, The Return, with this ambitious and sober, yet beautiful drama. Premiering at Cannes, Konstantin Lavronenko won the Best Actor award for his deeply touching performance as the patriarch of a family in disarray.