The Batwoman
A wacky scientist is kidnapping wrestlers and extracting their spinal fluid to create a race of Gill Men. So, two cops call in Batwoman to investigate. But when her mission leaves the scientist horrifically scarred, he seeks revenge. His plan? To capture Batwoman and turn her into Gill Woman!
Riding the wave of the 1960s Batman craze, René Cardona’s seaside adventure introduces the thrill of Mexico’s lucha libre wrestling to the superhero canon. With outrageous outfits that rival the grooviness of Adam West’s cape crusader, fighting crime is no gloomy business, but pure sun-drenched fun!