A young girl dreams of a robot monk following a red man through an abandoned Scandinavian wilderness. When they find a wounded teddy bear, they decide to work together to help save the bear.
A revealing debut from recent years, this fearless journey through the Scandinavian landscape is at once strange and dazzling. Directed by and starring the very young Samuele Sestieri and Olmo Amato, The Bear Tales is one of modern Italian cinema’s most courageous plunges into the genre of fantasy.