The Big Sick
Pakistan-born comedian Kumail Nanjiani and grad student Emily Gardner fall in love but struggle as their cultures clash. When Emily contracts a mysterious illness, Kumail finds himself forced to face her feisty parents, his family’s expectations, and his true feelings.
Starring funnyman Kumail Nanjiani, who co-wrote the semi-autobiographical script with Emily V. Gordon, this loveable hit revitalizes the romantic comedy genre. Besides hilarious faux pas, the endearing awkwardness of multicultural courtship also brings out unexpected moments of warmth and sincerity.