The Bigamist
San Francisco businessman Harry Graham and his wife and business partner, Eve, are in the process of adopting a child. When private investigator Jordan uncovers the fact that Graham has another wife, Phyllis, and a small child in Los Angeles, he confesses everything.
A masterpiece by true movie pioneer and auteur, Ida Lupino, who stands as an icon for fighting for female creative impact in Hollywood. Both directing and starring in The Bigamist, Lupino builds suspense while reflecting on American society, leaving room for ambiguity as she explores a moral taboo.