The Black Tower
In The Black Tower, we enter the world of a man haunted by a tower which, he believes, is following him around London. The character of the central protagonist is indicated only by a narrative voice-over.
John Smith takes repetition and makes a mystery out of it in The Black Tower. Above terraced houses and between blocks of flats, the eponymous structure appears to the narrator over and again like a bad omen—and in this curious film about fascination and perception, we share his hallucinatory state.