The Bones
The world’s first stop-motion animation film is excavated as Chile drafts a new Constitution. The film shows a girl performing a ritual exorcism to free Chile from its feudal heritage. Among a dance of bones, organs, and body parts, the spirits of two damned Secretaries of State are invoked.
A major prizewinner at the Venice Film Festival, this stop-motion danse macabre from Chilean filmmaking duo Joaquín Cociña and Cristóbal León (The Wolf House) evokes the spirit of early Tim Burton. Executive produced by Ari Aster (Hereditary), The Bones is an incantatory gothic fantasia.