The Box
An otherworldly traveller phases into existence and experiences the madness of modern urban life in this music video for Orbital’s The Box. The traveller witnesses human life in public transit and traffic—including trains, rush hour, fast food, and television—as well as its effects on nature.
A dazzling mix of stop motion and time-lapse editing, this surreal music video for Orbital’s hit “The Box” moves at the speed of light, transforming East London into a futuristic dystopia. Flung out of space, Tilda Swinton mesmerizes as an extraterrestrial visitor stunned by the pace of modern life.