The Brown Bunny
A professional motorcycle racer heads from New Hampshire to California to race again. Along the way he meets various women who provide him with the cure to his own loneliness, but only a certain woman from his past will truly satisfy him.
Famously panned by Roger Ebert (igniting a public feud with director Vincent Gallo), The Brown Bunny was fiercely debated, re-cut, and subsequently found a cult audience as a new existential American road movie. Few films inspire such passion.